EcoRallye


Přijďte si se svým elektromobilem zazávodit a vyzkoušet své dovednosti! EcoRallye je nedílnou součástí ElektroFestu a letos se pojede v pátek i v sobotu (dle kategorií).

KATEGORIE FUN - sobota

Ještě jste nejeli žádnou rallye? Nebo si netroufáte na těžší závod? Kategorie Fun je určena pro začátečníky nebo ty, kteří chtějí jet jen tak pro zábavu. Příchozí posádky pojedou Vysočinou v okolí Pelhřimova mototuristicky zaměřenou soutěž s plněním úkolů na 70 km dlouhé trase. Hlavním hodnotícím kritériem bude dosažená spotřeba a spolu s trestnými body za absolvované vedlejší prvky budou vyhlášeny nejlepší 3 posádky a odměněny věcnými cenami.

KATEGORIE SHARP - pátek a sobota

Tato kategorie je určena pro ostřílené mazáky nebo odvážné začátečníky. Tady počítejte s noční jízdou! Vyzkoušejte si ostrou EcoRallye na 170 km členité trati po Vysočině s rychlostním měřeným úsekem na letišti.

Soutěž začíná už v pátek 17.6. večerními etapami v celkové délce 100 km s rychlostní vložkou na letišti Kámen. Druhá část odstartuje v sobotu dopoledne z Pelhřimovského náměstí ze slavnostní startovací rampy. Po absolvování tratí 70 km se posádky vrátí. Hlavním parametrem je opět dosažená spotřeba, ale také čas z rychlostní vložky a dosažená rychlost na rovném úseku.

Detailní časový rozpis EcoRallye dle jednotlivých kategorií najdete níže.

Registrovat na EcoRallye

Popis průběhu soutěže

Trať vede po běžných silnicích druhé a 3. třídy a pojede se za plného provozu s dodržováním pravidel silničního provozu. Každý automobil bude označený startovním číslem se jmény posádky, které si vyberete v registraci. Kapacita je omezena na 50 startujících elektrických vozidel. Na náměstí odpoledne budou vyhlášení vítězové podle přepočtu různých připravených parametrů.

Hlavním sledovaným parametrem je spotřeba dle palubního počítače. Vítězem soutěže bude posádka, která přepočtem spotřeby na trestné body s přičtením trestných bodů za doplňkové disciplíny bude mít nejnižší součet trestných bodů.

Účastníci rallye jsou povinni se detailně seznámit s podmínkami a pravidly níže!

KATEGORIE FUN - sobota

Absolvuje pouze sobotní 2 etapy společně se sprintem na uzavřeném úseku silnice. Pravidla jsou shodná s kategorií SHARP viz níže, ale výsledky budou hodnoceny zvlášť, budou jiné úkoly po trase a rychlostní průměr bude nižší než u kategorie SHARP.

Harmonogram

10:30
Řazení aut v Růžové ulici (vjezd do Masarykova náměstí)
Registrace závodníků ve stánku ElektroFestu na náměstí
11:00
Rozprava - POVINNÉ! Bez účasti na rozpravě nelze startovat.
11:30
Start do 1. a 2. etapy
15:00 - 16:00
Cílové dojezdy závodníků EcoRallye na náměstí v Pelhřimově

Mezi oběma etapami bude sprint na 800 m proti kopci s měřením maximální dosažené rychlosti radarem na uzavřeném úseku silnice. Přepočet času a dosažené rychlosti proběhne dle stejného klíče, jako páteční klání na letišti v Kámeně.

Registrovat do kategorie Fun

KATEGORIE SHARP - pátek, sobota

pátek

    17:00
    Řazení aut v Růžové ulici (vjezd do Masarykova náměstí)
    Registrace závodníků ve stánku ElektroFestu na náměstí
    17:30
    Rozprava - POVINNÉ! Bez účasti na rozpravě nelze startovat.
    18:00
    Start 1. etapy ze slavnostní rampy na náměstí
    19:00
    Rychlostni vložka na letišti Kámen
    21:00
    Start 2. etapy - noční etapa
    23:00 - 24:00
    Ukončení EcoRallye na náměstí v Pelhřimově
    1. etapa 20 km mapa
    Pelhřimov náměstí (seriál Návštěvníci)
    Vlásenice
    Proseč Obořiště
    Nová Cerekev (Rallye Pelhřimov 2008)
    Moraveč Vysoká Lhota
    Dobrá Voda (Rallye Monte Pacov 2006)
    Letiště Kámen

    Rychlostní vložka
    Na letišti posádky absolvují rychlostní vložku na uzavřeném okruhu s měřením maximální dosažené rychlosti a dosaženého času.

    2. etapa 69 km mapa
    Letiště Kámen
    Věžná
    Černovice
    Dobešov (Radouňská rallye 2009)
    Vlkosovice
    Mnich
    Světce
    Horní Radouň
    Dívčí Kopy
    Nová Včelnice
    Štítné
    Litkovice
    Žirovnice
    Metánov (Rallye Vysočinou 1980)
    Častrov
    Drážďany (Rallye Vltava 1971)
    Libkova Voda (Rallye Pelhřimov 2008)
    Pelhřimov - náměstí (krematorium - Vesničko má středisková)

sobota

    9:00
    Řazení aut v Růžové ulici (vjezd do Masarykova náměstí)
    Registrace závodníků ve stánku ElektroFestu na náměstí
    10:00
    Rozprava - POVINNÉ! Bez účasti na rozpravě nelze startovat.
    10:30
    Start 3. etapy Sharp
    10:30
    Sprint na uzavřeném úseku silnice
    12:00
    Start 4. etapy Sharp
    14:00 - 15:00
    Cílové dojezdy závodníků EcoRallye na náměstí v Pelhřimově

    3. etapa SHARP 99 km + FUN 85 km mapa
    Pelhřimov - náměstí
    Myslotín - sprint 500 m
    Ondřejov
    Ústrašín (Rallye Vysočinou 1980)
    Libkova Voda (Rallye Pelhřimov 2008)
    Vokov
    Pavlov (Rallye Vltava 1972)
    Nemojov (Rallye Pelhřimov 2008)
    Hory
    Putimov
    Řemenov
    Chválov
    Olešná
    Chvojnov (Rallye Pelhřimov 2008)
    Kojčice ( Plhovi - Marečku, podejte mi pero)
    Svépravice
    Sedlice (Rallye Humpolec 2009)
    Želiv
    Křelovice
    Červená Řečice
    Milotičky
    Útěchovice
    Útěchovičky
    Čížkov
    Nová Cerekev (Rallye Pelhřimov 2008 - Tomáš Vojtěch pomník...)
    Proseč Obořiště
    Ústrašín
    Myslotín - sprint 500m
    Pelhřimov - náměstí

    Sprint
    Mezi oběma etapami bude sprint na 800 m s měřením max. dosažené rychlosti radarem na uzavřeném úseku silnice. Přepočet času a dosažené rychlosti proběhne dle stejného klíče, jako páteční klání na letišti v Kámeně. Každá posádka jej absolvuje 4x, první průjezd bude seznamovací - neměřený, 3 sprinty budou započítány do konečných výsledků.

    4. etapa
    Ve 12 hodin odstartuje z náměstí v Kamenici Nad Lipou první posádka do 4. etapy s cílem opět na náměstí v Pelhřimově opět v délce cca 35 km.

Registrovat do kategorie Sharp

Podmínky účasti:

Posádka a vozidlo

Dvoučlenná posádka, minimální věk spolujezdce je 12 let. Auto musí být sériové bez úprav a musí umět vyhodnocovat spotřebu ve watthodinách a musí mít možnost vynulovat spotřebu a ujeté kilometry, Například vynulováním pomocí nabíječky před startem soutěže. K dispozici bude přívod 230 V, nabíjecí kabel si musí dodat každá posádka sama.Tento údaj o průměrné spotřebě se nesmí vynulovat při vypnutí auta, nebo při zamčení auta. Například u tesly je to údaj last Charge. Trať v rámci jednoho dne bude měřit maximálně 100 kilometrů a je zákaz v průběhu nabíjet. Soutěže se mohou zúčastnit i posádky auty se spalovacími motory. Podmínkou je funkční ukazatel spotřeby. Spotřeba paliva bude přepočtena na spotřebovanou energii ve watthodinách. Výpočet pro vyhodnocení je 1 l = 100 watthodin. U plugin hybridů bude v cíli připočtena ke spotřebě paliva kapacita baterie daného auta. Posádky musí dodržet předepsanou trať dle rozpisu, který dostanou na startu. Celá Soutěž probíhá za běžného provozu, tedy včetně dodržování pravidel silničního provozu.

Ubytování a nabíjení

Ubytování je možno zajistit do naplnění kapacity (uveďte při registraci). Nabíjení elektromobilů není zajištěno, předpokládá se využití veřejných dobíjecích stanic v Pelhřimově a okolí.

Pravidla:

Účastníci se budou řadit v ulici Růžová dle předem přidělených startovních čísel. Ve stanu pořadatele si vyzvednou startovní čísla a povinné reklamy pro označení vozu. Účast na rozpravě je povinná!
3 minuty před stanoveným startem proběhne technická přejímka vozu s vynulováním palubního počítače.

Soutěž se pojede po trase dle šipkového itineráře. Na průjezd trati je stanoven časový limit odpovídající dodržování všech předpisů. Rychlostní průměr a tedy čas na projetí etapy si posádky vyhledají v itineráři, který obdrží 5 minut před startem společně s jízdním výkazem pro zápis trestných bodů. V cíli každého dne soutěže si posádka ofotí stav palubního počítače a jeho stav a spotřebu ve watthodinách jí pořadatel zapíše do jízdního výkazu.

Výpočet trestných bodů (TB)

Kritérium Jednotka Trestné body
Spotřeba 1 Wh/km 1 TB
Předčasný a pozdní příjezd do časových kontrol (od 2. minuty, max 30 minut) 1 min 10 TB
Čas dosažený na rychlostní vložce 1 sec 1 TB
Odchylka maximální dosažené rychlosti na rychlostní vložce od 200 km/h 1 km/h 1 TB
Posunutí kuželu nebo pneumatiky 10 TB
Předčasný start na rychlostní vložce 10 TB
Přejetí vyznačeného úseku k zastavení 10 TB

Vyhlášení výsledků a protesty
Pořadí posádek v cíli určí nejnižší počet dosažených trestných bodů. V případě rovnosti bodů rozhoduje nižší spotřeba v průběhu soutěže. Výsledky budou vyvěšeny 60 minut po dojezdu poslední posádky do cíle. Oficiální vyhlášení finálních výsledků proběhne 60 minut po vyvěšení výsledkové listiny. Protest proti výsledku může být vznesen nejpozději do 30 minut po vyvěšení výsledků, tedy do vyhlášení vítězů. Bude zpoplatněn častkou 5 000 Kč. V případě oprávněného protestu se částka vrací, v případě neoprávněného částka propadá ve prospěch pořadatele. Rozhodnutí o oprávněnosti protestu je v režii hlavního sportovního komisaře.

Diskvalifikace
Diskvalifikace posádky ze soutěže proběhne z těchto důvodů: nesportovní chování, závažné porušení pravidel silničního provozu, protestování proti dílčím výsledkům v průběhu soutěže, nedodržení trati, ztráta jízdního výkazu, vyresetování počítače auta v průběhu soutěže.

Nesoulad ujetých km
V případě nesouladu ujetých kilometrů v cíli soutěže bude postupováno takto: při ukázané vzdálenosti nižší o více jak 5 kilometrů bude posádka diskvalifikována z důvodu nedodržení tratě. Při zjištění ujetí více kilometrů než nominálních bude k celkové zjištěné spotřebě připočteno tolik procent, o kolik se bude lišit ujetá vzdálenost. Tolerance jsou dva kilometry. Pořadatel tím bude eliminovat nesprávné údaje počítačů některých vozidel.

Časové kontroly
Každá posádka musí během soutěže dodržovat časový harmonogram. Zápis času probíhá do jízdního výkazu časoměřičem ve stanovišti časové kontroly (TC). Každá TC má svou oblast viditelně vymezenou panely – začátek je označen žlutým návěstím. Do oblasti kontroly smí posádka vjet v jejímu ideálním času. Pokud je ideální čas příjezdu do TC například 19:30, posádka může vjet do zóny nejdříve v 19:30:00 a jízdní výkaz předloží časoměřiči v rozmezí 19:30:01 až 19:30:59.

Etapa - trať soutěže
Průměrná rychlost pro danou etapu bude uvedená v hlavičce první stránky itineráře a je podkladem pro výpočet času potřebného na projetí etapy. Pokud výpočtem posádka vypočítá čas na projetí úseku např. 65,2 minuty, zaokrouhlí čas na nejbližší vyšší - tedy 66 minut.

Na všech úsecích tratě musí posádka dodržovat pravidla silničního provozu (především nepřekračovat maximální povolenou rychlost). Toto neplatí pro uzavřené úseky - rychlostní vložky a sprint.

Měřené úseky - rychlostní vložka a sprint
Posádka startuje do měřeného úseku rychlostní vložky na pokyn časoměřiče. Je vhodné, aby spolujezdec natočit průjezd rychlostního úseku na mobilní telefon pro pozdější kontrolu dosaženého času a rychlosti.

Rychlostní vložku kategorie SHARP na letišti Kámen v pátek večer budou posádky absolvovat formou 2 kol. Bude měřen čas na projetí zkoušky. Součástí trati je přehledný radar umístěný v nejrychlejším úseku okruhu. Za dosaženou rychlost v obou kolech posádky obdrží trestné body za nižší rychlost, než je 200 km/h, například při dosažení rychlosti 165 km/h obdrží posádka 35 TB. Při dosažení rychlosti např. 210 km/h obdrží posádka 10 mínusových trestných bodů.

Každý měřený úsek končí pevným cílem. Posádka musí zastavit předními koly ve vyznačeném úseku. Po zastavení se vypíná časomíra.

Vyhodnocení spotřeby
Údaj palubního počítače ve většině případů ukazuje přímo údaj ve Wh/km. Pokud bude údaj zobrazen jinak, přepočte pořadatel tento údaj ve Wh/km.

Samokontroly
Posádky Kategorie FUN budou pořizovat fotografie itinerářem stanovených samokontrol. Tyto odešlou na Facebook EcoRallye. Pořízené fotografie budou důkazem absovování určené trasy. Pro pořízení fotografií budou mít posádky kategorie FUN snížený rychlostní průměr na absolvování určené trasy etapy.

Korekce hmotnosti vozu
Od celkového počtu dosažených TB bude odečtena desetina pohotovostní hmotnosti vozu udávané na štítku vozidla.

Aktuálně potvrzené posádky:

Sharp Rallye:

[1] Kia E-Niro
Ondřej Hunčovský, Tereza Hunčovská (KIA)
[2] Porsche Taycan Sport Turismo
Vojtěch Růta
[3] Tesla Model 3 Performance 2021
David Svoboda, Zdislava Šrůtková
[4] Tesla Model 3 Performance 2021
Lukáš Jančík, Roman Mišák
[5] Tesla Model 3 Long Range 2019
Jaroslav Janošek, Miloslav Hefka
[6] Hyundai Ioniq Electric (2016)
Jan Strejc
[7] Tesla Model 3 Long Range 2021
Tomáš Procházka Oľga Kollárová
[9] Tesla Model 3 Performance 2019
Zdeněk Martínek

Fun Rallye:

[21] Tesla Model 3 Long Range 2021
M+O+J+P
[23] Hyundai Kona Electric
Radim, Lucie
[25] Volkswagen e-UP
Břetislav Krůpa a Ondřej Krůpa
[27] Chevrolet Bolt
Miroslav a Kamil Vojtekovi
[30] Tesla Model 3 Standard Range 2021
Petr a Adam Prachař
[32] Enyaq Coupé iV
Josef Litoš
[37] Tesla Model 3 Standard Range 2019
Petr Balcárek Pavel Pařízek
[39] Tesla Model S 75D
Michal Franěk
[44] Volkswagen e-UP
Petr K., Šimon P.
[47] Fiat 500e (2015)
Vladimír a Filip Nejedlý
[48] Hyundai Ioniq 5
Radim Koubek + Ota Novák
[69] Peugeot e-208
Petr Vejvoda a Tomáš Havránek
[77] Hyundai Kona Electric
David, Miša, Ondra
[83] Citroën ë-C4
Ján Mátik
[99] Tesla Model 3 Long Range 2021
Pastuchovci
[100] Zhi Dou
Jan Watzl, Radek Skrbek
[1000] Volkswagen e-Golf (2015)
HUSTÁK servisní
Vacu_Vin_Academy_Lifestyle

Registrace na EcoRallye

Přidejte se k nám co nejdříve, abychom vám stihli vytisknout startovací čísla. (do 31. 5. 2022)

Registrace

Partneři

Právě registrované automobily
Peugeot e-208 Tesla Model 3 Standard Range 2021 Tesla Model 3 Standard Range 2021 Tesla Model 3 Long Range 2019 Tesla Model S 75 Tesla Model 3 Standard Range 2021 Tesla Model 3 Standard Range 2021 Enyaq Coupé iV Enyaq Coupé iV